21 Jun 2010

SM的旋律-Obedience

原來以BDSM為主題的地下樂團音樂也不少。我沒有很喜歡暗黑的音樂但有一些還不錯,分享一首,歌詞意境很好,不過音樂鬼吼鬼叫聽不出來在唱什麼(Youtube上可以找到這首歌)。



Obedience 服從 (2000)

by Marduk


"I'll pull the ropes harder and make your bondage tight
blindfolded and gagged, you're so helpless when you're
cut off from both sound and sight
Helpless without control, all your senses spin
all attention focused solely on your red, hot burning skin
我將繩子拉的更緊一些,加重了對你的束縛,
你因為眼罩和嘴球隔絕了聽力與視力而感覺更加無助,
失去控制的無助感敏銳了你的感官,
一點也無法分散注意力地感受著你正發熱、火紅的肌膚。

Dominated, humiliated, hear my command
immobilized, tranquilized, obey my demand
Obedience
支配、羞辱、聆聽我的命令
停下來、安靜地、遵守我的指示
這是服從

I'll dominate you so you're fully under my control
tease your helpless body, tranquilized your soul
Finally when I'm finished, I won't just leave you tied
I'll put it to you hot and heavy and
leave you satisfied
我主宰著你所以你全然地在我的支配之下
玩弄你無助地身體、平靜你的靈魂
最後當我終於結束,我不會留下被綑綁的你
我會把你帶入熱血沸騰的境界
留下滿足

Dominated, humiliated, hear my command
immobilized, tranquilized, obey my demand
Obedience
支配、羞辱、聆聽我的命令
停下來、安靜地、遵守我的指示
這是服從

Bound to kiss the masters hand
to satisfy my every demand
the whip leashes your back
as you are being tied to the rack
被綑綁的你親吻主人的手
滿足我的所有指令
你被皮鞭從背後拴住
固定在刑邢台上


She strins against her bonds
to keep the cruel pace
desate the shackles hampering her stride
the tears of helpless misery stain her face
and only memories remain of pride"
她被繩索牽制在那殘酷的空間
腳銬使她必須跨坐在刑具上
無助的淚水刺痛著她的臉
只有記憶驕傲地留下

唱片封面直接就切入主題

No comments:

Post a Comment